Äntligen framme i Golden, BC!

Nu drar jag igång gamla bloggen igen! WHOOOOOP WHOOOOOOP. Förhoppningsvis mindre sleten än förra året och kanske till och med lite grym om det vill sig väl! Förbered er på mycket bilder och filmer i vilket fall som helst. Skön feeling-förmedling med en komisk tvist är väl tanken med bloggar så vi kör på det. En liten egen twist ska jag dock se till att få till! Enjoy all you people that are sitting in your offices with rain bursting at your window! Jag kör pudret åt er.

155184-308
Kicking Horse at last!!!

155184-309
Redemption Ridge

155184-310
Per, Kalle och Mikael gör sig redo för som visar sig bli en grym dag med solsken och puder!

Nu har vi kommit på plats i Golden och gjort det bekvämt för oss i våran feta villa! Har även fått första åkdagen på berget. Kicking Horse gjorde en ganska ödmjuk snabbt. Ett "uppvärmningsåk" och sedan iväg och hajka. Gjorde ett åk på "Rudies", brant och mycket snö! Underbart! Sedan skuttade vi ner i en snötäckt skog och bara log!


155184-321
En mindre skrämmande ränna som hade fläskigt med snö faktiskt. Vilket inte riktigt framgår på bilden men kanske snarare på filmen nedanför där jag omedvetet sprayar Per vit. Hahaha sry Per!



155184-320
Lång men fin hajk!

155184-319
Lätt stokad av utsikten och faktumet att man är på Kicking Horse.

155184-318
Mikael och Per kämpar på!

155184-317
Jag och Kalle ute i en såndär vad heter de....Pist!

Första dagen på berget blev fantastisk. "Öppningsdagen" sedan en vecka tillbaka och solsken. Underbara vyer och lite annorlunda terräng än Whistler. Brant överallt och bra med snö!

Ett uppvärmningsåk för att skaka liv i benen och mitt rötna knä fick räcka innan vi begav oss ut längs kammarna norrut. Rudies Backside heter stället vi gjorde första åket på i 25 cm vispgrädde. Vi snackade med en local och fick tipset om detta åk. De andra på samma kam är lite mer hårresande. Smala rännor i 50 graders lutning med några tvångsdrop. "This is the most hardcore run at Kicking" sa han. Det va det första åket vi tittade ner på. Nervis kan man säga att man blev. Men som sagt så tog vi fegåket eftersom det va första dagen!!


Snön va inte jättestabil heller så bättre att ta det säkra före det osäkra.


155184-312
Fina kammar som bara väntar på att bli körda!

155184-311
Das Ränna

På vägen ner genom skogen inspekterade Per bäcken som gick vid sidan av oss. Inget dopp denna gången men en skön ställning med ansiktet neråt fick oss att skratta iaf.


155184-313
Per bjuder på ett leende!

Resan hit till Golden var ganska otrolig...Som vanligt när jag reser :D

Vid check-in disken säger killen att vi får max ha ett handbagage med 8kg och jag står där med 2x10kg och en kameraväska...GRATTIS! Efter mycket om och men och fel från Air Canada får vi packa in allt handbagage i vanliga väskorna och slipper att betala övervikten! Två väskor med 30kg och galet mycket prylar i fickorna och handbagaget och vi var klara för att sätta oss på flyget. Men då fattas information på våra biljetter och vi får bara boardingpass till frankfurt och inte vidare till Calgary. Stress på flygplatsen och lång språngmarsch gjorde att vi tillslut hittade Kalle vid gaten och sedan gick resan bra. Tills vi kom till Calgary :D


Vi får våra arbetsvisum godkända men Mikael som inte har något får problem. Mannen i tullen undrar hur Mikael ska kunna leva i Kanada i 6 månader utan att jobba. Att han hade sjukt mycket film och foto-utrustning gjorde att de trodde han skulle jobba illegalt. PROBLEMS och hot med utvisning. Men tillslut kommer vi ifrån och lägger oss på hostelet och sover. 1 timma senare vaknar jag och tittar mot sängen mittemot, en asgrov svart man säger "What up man", och jag trodde jag fortfarande sov så jag svarade inte. Pinsamt...


Dagen efter gled vi runt i Calgary och kollade läget. Fixade social insurance number mm. Vi hade för gott om tid på oss. Slutade med att vi fick lite panik när bussen gick från andra sidan stan en timme senare och vi inte kunde få tag i taxi. Kalle och Amelie som hade mobil åkte med en släkting till Amelie vilket gjorde att vi andra inte komma i kontakt med dom och besudla dom med våran desperation. Jag fick ryck och började jaga bilar på gatan. En liten pickis glider förbi och jag erbjuder 30$ om han kan köra oss. Han skulle komma om 10 min sa han. Vi hade 40 min kvar tills bussen går. När det är 20 min kvar och vi nästan gett upp kommer den slitna pickisen glidande med Patrick i. Thank god! Lets step on it!

Mikael packas in i släpet och vi andra försöker i framsätet förklara hur bråttom vi har. Stressade och svettiga till max sitter vi tillslut på bussen mot Golden och Revelstoke. GÖTT MOS!


På dagen fick vi skjuts runt av Amelies ingifta släkting Dean som va snäll och visade oss godsakerna och gav oss mycket nyttig info. I bilen börjar Mikael skitsnack berätta om en homosexuell kille som jobbat på ett företag i Trollhättan som tydligen var en känd amerikansk bögporrstjärna. Inte nog med att det va ganska skumt och roligt säger Mikael så här...."Han e skitclean och schysst men vet ni vad det värsta är....Han är en reciever"! Vi skrattade så det gjorde ont! Keep bringing those lines Mikael! 


Anyhow!


Golden är verkligen vad vi förväntat oss. En liten håla men med trevligt och avslappnat folk!


155184-316
Jag kollar läget i värmestuuuugan

155184-315
Vårat galna hus!

155184-314
Jag och Amelie efter en sjuk förstadag! Gött mos!

Amelie va så glad att hon festar till det med en Pommeli eller va fan det heter! :D

155184-324
Vem skulle inte vara glad när man har världens största pommeli i huset. Per är avundsjuk!

Ska efter några fler åkdagar lägga upp både lite klipp och bilder så spana in för lite ögongodis och sköna historier.

Peace out!


Kommentarer
Postat av: Anonym

aaaaaaaaaaawh.....grinar typ... fan va fint kära vänner! äntligen är ni där. åk för gamle hilin, fank you very much!
adios amigos! puss

Postat av: Johan & Bogge

Ser gött ut =) själva sitter vi här på jobbet å deppar ihop helt ='( du får hade så bra vi tänker på dig, hoppas du tänker på oss och vi ska försöka kolla in här lite då å då ohh shit nu kommer Carsten måste fortsätta jobba hörs senare

2007-12-17 @ 00:28:29
Postat av: LilEve

niiice blog emil! ha det gott! puss puss

2007-12-17 @ 04:50:38
Postat av: Anonym

Sköjjar du elle?
Shit va pudersugen jag blir. Hoppas du får en underbar resa Emil. Kör några raviner för gamla simpa också...
Puss puss

2007-12-17 @ 19:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback