En bild säger mer än tusen ord. Vad gör då en film?

Andra åkdagen på berget. En del ny snö och lite halvuppsprucket molntäcke. ÄCKLIGT lätt snö idag som man kan blåsa bort hur lätt som helst. Vi hajkade uppför med snö till midjan och kunde faktiskt gå framåt. På hur många ställen på jorden kan du göra det utan att total-fastna? Ska sluta snacka och ge er "the goods" nu känner jag.


Lättaste pudret ever. Går det få det mjukare och goare? Tack till Amelie för filmen!

image325
"Baksidan" av berget har många fina åk men kräver en hajk tillbaka rakt upp igen.

image333
Ett ställe på baksidan kunde vi inte hålla oss ifrån. Tyvärr slaktade jag belaget pga stenar...

Jag har slitit mer på belaget och kanter på en dag mot vad jag gjorde under en hel säsong i Whistler. Iofs lite sämre täckning här hittills. Men jag ska lägga upp en bild så får ni se....ILLA ILLA. Har den största repan någon har sett.

image327
Kalle drar en 360. Fin bild av Per!

image328
Början av hajken upp mot Terminator Peak!

image329
Bowlen va fylld med vitt guld. Sånt här har man längtar efter asså!

image330
En bit upp till vänster gick Mikael större än väntat och satte knät i hakan. Sånt e lite sådär. But he lives!

image331
Längst upp till vänster gjorde jag och Amelie åket som är på filmklippet. Mindre brant men också mer snö och solsken! :D

image332
Försökte lifta i 20 sekunder innan Jarod och Kim kommer glidande och vi får hänga me ner till Golden. THANKS!

Vi träffade en kille som heter Ethan idag som är freeride-instructor i Lake Louise men har bott en del i Sverige. Bra åkare och en supertrevlig snubbe! En svensk kille som heter Patrik hängde också på. Snart blir det jacuzzi-time för hela slanten! Alla inbjudna såklart! Vi har en gäst på g också. Martin från Umeå ska bo här några veckor.

Vi har fått upp en julljus-beklädd ren som gör sitt för julstämningen som börjar gry. Fint de!
Samtidigt sitter jag här och lyssnar på en av hyresvärdarnas skivor. Skum smak asså...Ena stunden är det Christmas-country sedan gangsta-rap för att följas av lite Frank Sinatra. Men vem är jag att dömma... Så länge han håller sig i sin trailer utanför så är jag nöjd! NEEEEEE verkligen superschyssta hyresvärdar har vi som snart tar RVn ner till Cali för lite golf och sol! Inte helt fel. Pratade jag med deras syster som va med och startade Chatter Creek här uppe. En mountain lodge som kör cat och heli. Kanske kanske finns tillfälliga jobb lediga där vilket vore drömmen. Men man ska inte ropa hej än...

Ha det!
Heja Gripen!!!

Kommentarer
Postat av: Joakim

Tjena gubben. Ser att du njuter!. Det kliar ju i hela kroppen när jag ser filmerna du lagt upp. Vad fan gör jag här?! När du njuter av av fjäderlätt snö så sitter jag och försöker få ihop labbrapporter... Någon måste la göra någon nytta kanske ;-)

2007-12-18 @ 14:30:59
Postat av: pB

Kan inte säga det bättre än Petter själv: " Så gaddämit, så gaddämit"
Åt helvete med luleå nu drar jag till thn om en timme för ännu mera regn!

2007-12-18 @ 15:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback