Puder, Jägermeister, knäckt bräda, minor concussion och jobbsökning!

Hi ya´ll!

Vad har hänt sedan sista? En praktfylla, en avbruten bräda, en hel del powpow och en lättare hjärnskakning. Usch det låter inte så trevligt något av det knappt ;D


155184-340
En av många fina bergsformationer runt Golden!

Vi va ju tvungna att inviga Golden. Startade med öl och jäger i jacuzzin och sen rann det bara på. Bättre än väntat ute får jag säga! Finns mer potential än i Whistler faktiskt!
Ungefär  5 minuter efter vår nya gäst Martin kommit in i huset ska jag gå på händer inomhus, tydligen...Fullt påklädd med kängor och allt. Satte benet rakt ner i ett litet glasbord till en lampa. Jag kan tänka mig vad som snurrade i Martins huvud...Herrejesus...


Angående min 3 ggr använda bräda så vet jag inte vad jag ska säga. Visst är brädor förbrukningsvaror men snälla...3 dagar. Hård inbromsning i lite halvpuckligt före gjorde slut på den omgående. Dagen efter tvekade jag på att ta ut min nya parkbräda eftersom det är ganska stenigt på många ställen. Men jag kör lite pist tänkte jag och lär känna brädan lugnt och försiktigt. En seg backside 180 till kanthugg version värre, gjorde att jag dunkade i huvudet rätt bra. Skakade av mig och fortsatte ner. Hittade en jättefin liten "roller" och tänkte "en backside 180 kanske"? Lyckas göra en exakt lika dålig 180 och en ännu värre slam. Huvudvärk, yrsel mm men det börjar lätta som tur är. Man är tydligen inte riktigt igång åkmässigt än... Ska chilla ner i badet nu för lite relax och för att bota nackvärken.



En film på Amelie från tidigare i veckan! RIP IT AMELIE!

Har fått garanti på att jag får den knäckta brädan reklamerad av schyssta "permafrost-markus". Tack för hjälpen Markus!


Tillsvidare blir det till att köpa sig en ny bräda. Lutar mycket åt en sån här.


155184-347
Never Summer Premier T5. Lång, hård och relativt rak. 3 års fabriksgaranti kan vara bra för mig också!

Att den ser förjävlig ut får jag stå ut med!

Har sprungit runt och letat lite jobb. Verkar som att två boardshops kommer vara i behov av folk efter jul så man kanske har en chans! Jag som inte ens har ett cv... Kanske är dags att skriva ett nu :P


"Hallo elle!  Im a swedish snubbe who änna loves snowboarding and gravad lax vettu" Duger det för att få ett jobb i Golden? Får nog lägga lite mer energi på det.


Vi ska iväg och kolla på bil imorgon förresten. Ett kvarter från oss visar det sig när vi ringde på annonsen :D En barnbil ala Ford Windstar för 7 pers! Får se om den är duglig!


image348
Supersweet! :P haha

Idag har jag tagit det väldigt lugnt pga huvudet. Gick runt och fotade lite så kan väl lika gärna lägga upp bilderna så ni får se hur det ser ut i Golden.


155184-342
Många potentiella åk!

155184-341
Dogtooth-range! Vassa linjer!

155184-346
Goldens centrum! WHOOHOOO

155184-345
Rakan med allt du behöver.

155184-344
Kicking Horse Mountain Resort är en fin vy.

155184-343
En av många korsningar i Golden. Självklart går allt efter det charmiga "rutmönstret" även här!

155184-339
Fotosession i arbetarområdet.

155184-338
Så här ska en riktig truck se ut i Nordamerika!

155184-337


155184-336


155184-335


155184-334
Utanför vårat hus.

Ska komma lite snö över helgen så julafton blir förhoppningsvis vit och djup. Kameran åker nog med ut på fjället också så då kommer åkbilder istället för annat trams! :D

Check back soon!

God jul och gott nytt på er alla! Ha det riktigt lugnt och fint!

Kommentarer
Postat av: Joakim

Tjena Emil. Ser att ni har det bra och du flummar som vanligt, hehe. God Jul på er där borta. Hoppas ni får en trevlig jul. Själv har jag fått en del klappar nu. Den bästa måste jag säga är ett undervattenshus till min kamera som jag fick ihop med Daniel.

2007-12-25 @ 14:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback