Telus-festival i Whistler och parkåkning.

Första tiden i Whistler har varit smooooth! Förrutom att det varit plusgrader och sedan minus över hela berget vilket gjort allt stenhårt. Så åkningen bedrivs mest på eftermiddagen när det mjukat upp sig.

Telusfestivalen som är en skid och snowboardfestival var grym. Bra uppträdande och lite utgång. Imponerande att se folk lägga ner sjuka grejer i en isig superpipe och massa vind! Julian Marley va bra och hade fint gung! De La Soul va också riktigt riktigt bra! Dom snubbarna är riktig hiphop.


Idag hade jag en underbar dag. Lärde mig lite nya grejer på railsen i parken. Bland annat lite 270s av. Har inte åkt så mycket rails alls innan så det börjar ta sig lite iaf. Offpiståkning är inget vi bedriver just nu. Droppade lite klipper idag iofs men det är så nära "freerajder" jag varit hittils i Whistler.

Sol hela dagen och mycket stoke. Stannade kvar och skulle kolla på MSPs hoppsession med bland annat svenske Jacob Wester, men de sköt fram det tills imorogn då hippen/spinen behövde shapas om på åkarnas begäran. Imorgon är det on tydligen.

Per fick träffa sin idol idag. Satte sig i liften bredvid Eric Hjorleifsson. Ganska stort ändå. Per blev nervös och snackade massa skit om 4frnt som han egentligen tycker gör jävligt bra skidor. Han åker själv på EHP 193. :D Ball iaf! Och kul för Per. Jag skulle bara drömma om att träffa min idol i liften men det lär inte hända. Min idol är nämnligen Big Brother/politiker Linda Rosing. Hört att hon inte åker skidor då hennes kropp inte är lämpad för det. Framtung är inte bra när man ska åka lagg. Eller iofs, lite extra tryck på tungan på pjäxorna är ganska bra för de flesta. Ska kanske höra av mig och tjata på henne att börja...Nä nu driver jag iväg...

Drog iaf ner 17.15 från toppen av Blackcomb och hade allt för oss själva. Sol, inte en människa, alla liftar avstängda. GRYMT! Avslutade med några öl på Amsterdam och några på balkongen.

Idag=bra dag

Kommentarer
Postat av: Per Nyberg

haha..hitta på lite mer dude. Han är itche min idol, och så sa jag bara att jag tyckte att skidorna hade blivit mjuka. Fan du borde skriva för aftonbladet :P haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback