Spins, butters, dropp-sessions, bilköp, Fernie-dump mm

155184-472
En 360 ner från en liten klippa i Kickings backcountry!

Hej på er!
Sedan sist har det väl hänt lite saker. Vi fick 18 cm över någon natt samt en hel del vindtransporterat över kammarna vilket gjorde att vi fick åka det hittills djupaste. Måste varit 30cm på sina ställen. 30cm blower som är så lätt och kallt att du nästan ryser bara du tänker på det.

Tyvärr var första åket med mina nya boots som kändes som cementblock och gjorde att jag inte kunde åka alls bra. Sa jag förresten att det var -22 grader kallt denna dag. I byn kallare.... Rånarluva, fleecetröja, tumvantar mm på och sedan hajka. Kort hajk upp till Terminator fick räcka för man kände hur det började domna lite här och där. Drog en fet linje ner med några dropp och faceshots i solsken. Helt episkt...Tyvärr som sagt pajjade mina boots lite av åket samt att det va så kallt att allt man kunde tänka på var att komma ner så snabbt som möjligt. Inga bilder från denna dag som ni kanske förstår...Tyvärr!!

Efter denna dag kände man i bröstet att man varit i kylan. Två dagar senare blev jag sjuk. De flesta av oss har varit eller är sjuka nu. Så vi hoppas på att skiten är över nu. Jag känner mig bättre men förkyld.

Några av oss drog till Rogers Pass i torsdags och åkte djupaste snön i deras liv. Grymt kul för dom jävlarna (bitter? ;D) och mindre kul för oss som satt hemma och skakade av abstinens. Haha

Förra veckan hade vi förresten en liten fotosession på ett fält lite utanför skidområdet här i Kicking. Resultatet blev ganska bra och vi hade framför allt en kul dag!

155184-467
Hopp, hyffsad steeze-poäng iaf.

155184-466
Mitt parkåk, en Forum Destroyer 154. Körde en Destroyer förra året i Whistler och kom fram till att det måste vara den ultimata parkbrädan. Blev en likadan i år.

155184-470
Per hopppppar! 1,2,3 jag kör.

155184-468
Again!

155184-465
Jag tar mig upp.

155184-464
Jim stylar och tjejerna ser söta ut.

155184-463
Jag spinner på så gott det går.

155184-462
Per underifrån.

155184-459
Den förbjudna graben.

155184-458
Faceshot i uthoppet.

155184-457
Jaja.

155184-471
Amelie håller ihop det bra!

155184-460
Jump.

155184-472
Jag

155184-473
Gillar

155184-474
Platta

155184-475
Landningar

155184-476
Flaxar lite för mycket men jag skyller på att landningen gjorde en lite okoncentrerad. Man va tvungen att se till att landa på fötterna.

Tack till Sofia som tog många av bilderna med min kamera. Well done!

Förra helgen hade vi ölleks-kväll. Vi började med ölpingis (sätta pingisbollar i ölglas som måste drickas ur), öl-pilbåge, ölgömning (ett lag gömmer massa ölburkar i huset och de andra laget ska leta upp dom. Så många som man hittar får det andra laget dricka upp), ölstafett (drick ur sedan nästa mans tur osv) följt av avslutningen som var mest lyckad. Irländsk julafton innebär att du springer fram till en pinne, snurrar 20 varv, springer tillbaka och tar upp din öl, kämpar du dig upp på en stor snövall, dricker ur din öl så snabbt du kan, sedan kör nästa i laget osv). Efter lekarna var det dans och lek och utgång. Kul kväll! Jag och Sofia var lekledare och fick ryta till några gånger. Men det krävs för att få kontroll på dessa odjur till öldrickare.

155184-480
Lekledaren aka Platschefen.

155184-478
Jim har lökhackar-goggles.

155184-485
Mycket märklig dans.

155184-484
Ett gäng glada.

155184-483
Björn Källman tar god tid på sig med bågskyttet. Resultat=fullare.

155184-482
Kalle bidrar till Mikaels nakenchock. Han vågar trots att Mikael står med ett bollträd i handen.

155184-481
"Sikta höger"

155184-479
Jocke dansar?

155184-477
Källman och Fia-Fia.

155184-490
Alexis var trött och gick och la sig.

155184-486
Irländsk julafton.

155184-488
Jim är imponerad över hur mycket Kalle tar.

155184-487
Jim fattar inte! Han har inga stopp den där Kalle! Imponerande!!

image492
Kalle visar baksidan. Jim är återigen imponerad.

Vi har haft ett enormt sug efter att åka ner till Fernie snarast. Tyvärr har alla varit krassliga och så men nästa helg ser det ut som vi ska iväg! Fernie har för de som inte har minituös koll på snöstatistiken fått 1.75 meter senaste veckan! 1.45 meter fluffigt kanadapuder! Första 30 var tydligen aningen tunga...SYND!? HAHAHA

Vi vill ta del av den 3m+ basen som de har nu och planerar att bo hos en kompis kompis :D Förhoppningsvis gratis boende isåfall!

För att alla ska kunna ta sig dit krävs en bil till. Den köptes idag, av Jim och Sofia med lite hjälp av mig och Alexis. Vi åkte runt och kollade på tre olika bilar och hittade tillslut den rätta. Doris heter den och kostade 750 dollar och startade på två vev efter att ha stått still i 3 månader. Nästan fastfrusen i marken va hon. Hoppas den håller ihop!
Bild kommer i nästa uppdatering.

155184-491
Bilen Jim inte köpte. 65000 mil var lite i överkant va?

De andra ska på fest ikväll...Själv ska jag bota min förkylning med lite 9/11 konspirations-dokumentärer. ALLA som läser detta måste se "Zeitgeist". En helt otroligt bra dokumentär som visar vilken bluff kristendomen är samt hur sjuk världen är och vart den lider åt. 9/11 är en del av det sjuka. Usch! SE DEN!!!!

Här kommer lite randombilder från Whistler förra vintern och från i somras i Biarritz.

image493
Jakob aka Gollum har fått sig en genomgång av frisör-Emil

image494
Snyggve!?

image495
Kalle gräddad.

image496
Sommerboys på tjurfäktningsfestival i Bayonne, Frankrike.


Kommentarer
Postat av: MAckan

hallå eller!!

har precis vart i chamonix en vecka!! jävligt soft!! man börjar ju hajjja vad fan man ska hålla på med om vintrarna!! kan man komma över å åka lite eller? finns det nån plats kvar i huset jag är inte så kräsen det vet du!! räcker med garderob och nån filt eller så!

pöss hej

2008-02-03 @ 21:41:47
Postat av: Sebastian

Tack för en grym blogg! Den gör mig verkligen sugen att se mig om lite bland Kanadas alla puderhål. Själv spenderar jag säsongen som liftoperatör i
Castle Mountain. Såg att ni skulle till Fernie i veckan så jag måste påpeka att vi i grannorten räknat från idag har fått lite över 2 m senaste veckan medan Fernie bara fått 1,1. Lägg där till minimala liftköer under veckorna och mer snö på gång så borde det inte vara någon tvekan om vilken skidort ni ska välja! Hade själv två helt fantastiska dagar förra veckan där jag höll på att sätta i halsen av fjäderlätt snö och upprepade gånger frågade mig själv "hur kan ingen ha åkt här än?"

2008-02-04 @ 20:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback